Solid Food: Puri Plum

#trowback


umi buatkan puri plum.. harap anak umi suka makan puri plum juga. 


puri plum yang terhasil dari 2 biji buah plum. umi guna plum merah.

untuk permulaan, masa buat puri plum macam biasa umi kasi rasa je dulu. setengah cawan comel ni je..

alhamdulillah, berjaya dihabiskan.  

cara buat puri plum :
cuci, buang kulit, potong  
kukus hingga lembut
kisar (masa kisar saya tak letak air)
tapis
*** nak makan nanti baru saya campurkan dengan air/ susu..
*** siap tapis masukkan setiap lubang dalam anggaran 2 sudu besar.


masuk je hari seterusnya, Rania dah tak berapa nak suka dengan puri plum. kalau bagi puri plum semata, Rania akan tutup mulut..



so, caranya umi just combokan dengan puri buah yang lain. alhamdulillah, bila kurang rasa puri plum.. Rania berjaya habiskan puri yang dibagi. 



Rania tak suka puri plum erk ? tengok tu !!  siap kemam bibir pastu paling muka. nampak nau tak suka puri plum,kan !!!! 




Previous
Next Post »
4 Komentar untuk "Solid Food: Puri Plum "

hihi. pandai rania, mesti dia rasa masam masam ^^

heee... banyak nyaa variasi resepi puri akak. rasa macam mau try ja semua. haha

Untun rania macam2 buah dpt makan..acik yg tua ni namanya buah palm pun tak pernah makan.sedih kan.hahaha..

Afia dulu samalah ciksue sy suka cmpur juga puri dia nk bg variasi rasa..almaklum pi balik dok buah epal n pear je..bapaknya afia ni klu org soh beli buah balik2 buah sama.hehe

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF