Hadiah anniversary untuk umiayah


aduh. duh. akhirnya.. tamatlah riwayat jag kaca umi ni. bukannya tak pernah pegang sebelum2 ni, dah banyak kali tapi terselamat.

dah selalu sangat pesan, tak boleh main, nanti jatuh kena kaki. tapi tetap suka pegang pastu bawa ke hulu ke hilir. 
seriau ok. 

tup. tup. entah macam mana tadi, rania terjumpa jag yang umi sorokkan ni. terus ambil dan pegang. tetiba waktu pegang, jag kaca ni jatuh ke lantai, pecah bersepai. terus cepat2 angkat rania risau terpijak pulak. baik punya bagi hadiah dekat umiayah, kan ! pertama kali jadi macam ni. hukhuk :'( bila citer dekat tok, umi la yang kena sedas. 

15m+

hasilnya.. luka di kaki. depan dan belakang. tak menangis pulak tu. sambil lap darah, dok tanya, nak main lagi tak. diam je. terkejut tengok darah kot. harap2 lepas ni, serik la nak pegang benda kaca lagi.

umi harap rania paham, sebab umi tak bagi main dengan benda kaca ni. bukan sesaja umi larang tapi bersebab. dah penuh bakul umiayah belikan mainan dan bahan pembelajaran untuk rania tapi barang2 di dapur umi jugak yang menjadi pilihan untuk dibuat main.

Previous
Next Post »
13 Komentar untuk "Hadiah anniversary untuk umiayah"

Allah Ya Fattah Ya Salam rania... Smg Allah Ya Hafiz Ya Muhaimin sentiasa menjaga, memelihara rania k....

sekali dah jadi, lepas ni takut nk buat dah ...hehe

Allahuakhbar..
Rania.. Rania.. Mujur la x luka truk..
Zara pun suka buka kabinet dapo nk main pinggan kca..

alahaiii Rania. takpe Ciksu. ini pun satu pembelajaran untuk dorang. nak buat cm mana dah itu yang dorg pilih nak main huuuu.

salah satu sebabnya kan. sebab kita selalu duduk dapur, jadi dorg lebih tertarik nak jadi macam kita dari main mainan dorang walau penuh satu bilik pun hihihi. sama la dgn budak bertuah dalam rumah ni haaaa

get well soon ye Rania sayang. sikit je tu kan ;)

BIASALA ANAK-ANAK NI CIKSU MANA YANG KITA LARANG YANG TU LA DEPA SUKA PUN...GELAS AKAK PUN BANYAK DAH YANG PECAH DIKERJAKAN ADELYA, ABANG2 TAK KACAU PUN, MUNGKIN GIGIRL SAMA KOT

heee.. paling ngeri kalau kaca pecah.. bukan setakat bahaya untuk anak-anak.. yang besar2 ni pun tau sakit bila terpijak kaca.. huhu

aduhai rania.
menotty ye?
takpe skit aje. jgn repeat ye darling...

budak besar rania ni memang suka meneroka ciksue..kuat ye dia tak nangis walaupun luka kaki..memang depa tak perlukan mainan mahal ciksue..cukuplah barang2 yg ada kt rumah tu..hehe

kdg2 mulut ibu ni masin juga.. yg kita larang terus terjadi..hehe

Ah... kesian dia. Mesti terkejut sebaik ia jatuh.
Nasib baik tak terpijak. Kalau kena tapak kaki hmmm... tak dpt kakak nak bayangkan. Sakit tu CikSu.

Nasiblah sikit jer luka tu...kalau tidak bukn Rania yg meraung, sudah tentulah umi hihi....

Okje sukalah jug tu Cik Sue....selalu kalau nak beli, teringat jug yg ada kat rumah terus tak jadi beli

biasalah ank tgh mbesar..suka explore..setiap parut tu kenangan n akn memberi satu pgajaran bguna pda ank..

nasib baik tak teruk..budak2, mana serik..sebayalah dgn anak saya :)

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF