Conteng dinding dan diri sendiri pula !

sel2 otak makin berhubung. hikhiks. buatlah anak. umi okje, cuma ayah dah mula bersuara. sebolehnya nak dilarang daripada anak terus menconteng dinding tu. hukhuk. 

contengan di dinding masih lagi terkawal sebab rania just conteng dinding tepi pintu masuk bilik utama. so, agak tersorok sikit daripada pandangan tetamu yang bertandang ke rumah. lepas2 ni tak tahu, lah kan ! kat mana pulak pilihan rania nak buat onar. 

cumanya, ayah tak bagi tu sebab adatlah bila duduk menumpang di kuarters. sedia maklum, sebelum keluar kena cat semula. itu yang ayah tak gemor nak membuat. umi tahu ayah bukan suka bab cat mengecat ni. itulah realitinya. berbanding dengan umi, suka sangat. dah biasa buat daripada zaman sekolah. 

selain contengan di dinding, rania dah mula conteng diri sendiri juga. macam2 seni dibuatnya. walaupon nampak garis2 je. hikhiks. anggota yang menjadi pilihan ialah tapak tangan, kaki kiri kanan & juga conteng ke lengan umi. aduh. duh.

masa nak mandi, ajar rania macam mana nak hilangkan contengan tu, bila hilang kemain suka. konon2 ajaib, lah sangat kan !!!  

meh la tengok hasil contengan kali pertama di dinding dan diri sendiri ^_^

kali pertama.
 memula tak perasan pon, bila banyak kali rania dok ulang ke tempat sama, baru nampak. conteng pakai pen oke ! dh tak pandang buku atau kertas yang umiayah sediakan. 

tempat peberet bila conteng di badan

normallah, kan! umi dulu pon conteng dinding umah tok gak. ekeke. so, wat lek wat peace je lah.

pppsssttt: masih kekal dengan menggunakan tangan kiri untuk menulis 


Previous
Next Post »
12 Komentar untuk "Conteng dinding dan diri sendiri pula ! "

kena beli papan hitam tu..boleh dia conteng puas2 nanti

salam umirania! :) amboi rania menconteng ye, anak buah yana pon akak tapi tak conteng lagi dinding. dia suka pegang pensil

Itu namanya dia kreatif sis..
Hikhikhikhik
Sabar je lah mmg fasa dia skrg suka menconteng..
;)

memang tengah fasa nk membesar ni habis semua anggota badan dicontengnya..afia smp sekarang suka conteng kaki tgn muka dia.cuma bab dinding tu je ibu tegas sikit tak bg conteng..kna terangkan la klu nk conteng mintak kertas ngan ibu..lama2 dia pndai sndri..nk tulis je mesti mitak kertas kt kita..

ya Allah ...budak bertuah lagi bijak nieeeeee...hahaahahaah...siap le kamu kene sental ngan umi time mandi kan haahahahahha....takpe sue, ni budak bijak gini laaa...die explore ape yg die rase nak tau...heheheehehehe.....dinding rumah takpe, nak dekat raye kan suh papa cat leee ehehehehe....

selamat tahun baru 2016 sue...moga tahun 2016 memberi 1001 keberkatan dan rahmat pada kite sekeluarga.....amin

tu namanya kretip!
lama cik en x lawat sini.. :)
Happy new year

Biasa lah kan budak2 kecik memang suka conteng2. Hehehe. Salam Tahun Baru ciksu :D

Assalammualaikum ciksu..

Zara pn suka conteng kaki. Dinding blm lg.. Bru ni conteng tikar.. Terkejut tgk..

biasalah sel2 otak sedang berhubung.. biarkan dia teroka

kami memang sorok pen. sebab tula menyewa kan. takut nanti tak sempat banyak kerja pulak nak cat rumah hihihihi. kalau tak bagi pegang pen pensel bila lagi nak belajar ye tak ;)

Hheheee, biasala umur2 gini masa untuk menonjolkan bakat :)

Takpe lah nak conteng saja..kakak yaya ni siap pakai marker pen conteng muka...adehhh

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF