Mee Rebus Simple Untuk Anak

Ngadap Ubi Keledek je hari ni. puas hati. sebelum makan cek mek molek kita pekena mee rebus dulu. lapik perut. ala, buat versi anak, kan !!! apalah sangat.. sap2 soi dah siap..



Meh la tengok.. mee rebus versi baby untuk Rania.. buat pertama kalinya daku kenalkan mee kuning dekat Rania.. umo setahun 6 bulan baru bagi anak makan mee kuning sebab mee kuning kan ada letak kapur. so, takut anak kembung. huhuhu !!! walaupon pertama kali makan menu menu kuning, alhamdulillah.. Rania suka. makan pon banyak.. just letak rempah kari daging. tak pedas.


-cuci dan celur mee kuning
-celur sawi, tauge, rebus telur, goreng tauhu
-tumis bahan kisar dengan POO (bawang ros + bawang putih + udang kering di rendam)
-masuk rempah kari daging
-masuk daging batang pinang
-masuk air, keledek (direbus + dikisar), lengkuas (ketuk2), tomato
-masukkan kurma sebagai pemanis

tadaaa siap.. jom makan.. hiks (",) berselera Rania makan.. jom layan pic Rania makan Mee Rebus Special dari Umi. selepas dimasak, sedia untuk di jamah..

mee rebus untuk Rania

sawi, telur rebus, daging , mee kuning
tauhu 

lunch ~ semangat nak suap sendiri. dah mula sukakan sawi. sebelum ni, bila bagi sawi suka sangat kunyah2 pastu buang. 


mee rebus versi umiayah

dinner ~ makan berjemaah dengan umiayah.. umi nak suap tapi kemain cakap "na.. nak... na.. nak.." sambil geleng2 kepala. selagi tak bagi apa yang diminta, dok la bising sesuka hati. setakat lepas 2,3 mulut je umi suap. pastu minta garfu nak suap sendiri.. 

sungguh2 haaa, makan. habis baju seluar belemoih

umi ni, Rania nak minum air pon nak snap.. dah tak de khoje agaknya ??? hikhiks

lepas makan, sendiri pergi ambil mop.. sebab makan bagi tumpah.. semoga sampai besar lah rajinnya ye.. aamiin (",) 

alhamdulillah.. gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati. boleh lah tidur lena.. *_________°

terima kasih umi.. masak best2 untuk Rania..  muuuuuaaahhhh ^________= 

Previous
Next Post »
10 Komentar untuk "Mee Rebus Simple Untuk Anak "

alhamdulillahhh besar dh ank dara ... pandai buat kotor, pandai kemas mihmihmih .... sedappnya mee rebus cik su lame x mkn

sedapnya..alhamdulillah dah nampak matang rania..maybe sebab anak pertma..MV doakan semoga rania dapat adik nnt dan jadi kak long yang baik

salam , ouh akak memang letak keledek ye :D

rajin nya rania ! ^^

nampak sedappp..nk try gaklah..

rania pun dah pandai kemas sendiri ye..bagusnyeee :)

pandai ye rania makan mi kuah..afia klu tgok kuah pelik sikit mulalah kata pedas..biasanya klu msk mee ke apa kena hisap dulu br bg dia.so tak payah la ibu masak dua version kuah.haha

mesti sedap sgt la tu..bersemangat rania makan..besar rania ni memang suka makan sendiri.kita la pulak kadang malas nak kemas.klu suap kan ke senang..tp janji depa nk makan biaq ja la ciksue kan

wow dap nyer rania makan ye sayang.
pastu mop sendiri hi hi hi
senang hati mama :)

Mee Rebus ni kalau kat Muo mmg jadi hidangan sarapan pagi. Tapi biasalah dah namanya mee beli, kuranglah dagingnya.
Buat sendiri puas ye Cik Sue. Habis ke tu cik Sue, nampak banyak.

Amboi rajinnya..lap sendiri kotoran kat lantai, acik nk.buat menantu la mcm ni

besar dah rania. syok tengok anak selera makan kan. kita pun syok nak masak macam2 hihihihi

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF