Rania ~ Luka

kejadian petang kemarin dulu 25/2/2016

ba elok lepas makan tengah hari, angkat basuh mulut & tangan. biarkan je Rania main2. sambil umi angkut pinggan mangkuk ke dapur. perasan yang rania dah mula tarik kerusi nak naik meja. bila pergi tengok tak naik pon. 

oke sambung cuci pinggan. sesekali tengok2 Rania. dah naik. angkat bawa turun tolak kerusi masuk semula. 

tiba2 dengar bunyi benda pecah. berdezupppppppp lari tengok.. 

Allah.. dah terbaring atas lantai, kerusi ditarik semula. di tangan ada pasu bunga. tak pasti lah sama ada baru nak naik atau duduk kat kerusi pastu terjatuh. huhuhuhu

tetiba nampak darah.... Allah !!! banyakkkkkkk.. dan2 tu merata umi cari punca luka.. belek kepala, kaki.. semua lah.. sekali perasan dekat area ibu jari yang luka.. tak behenti-henti darah tu mengalir.. sambil dukung cari minyak gamat merata rumah. tak ingat pulak letak di mana. padahal dok selit celah sofa aje.. huhuhu.. memang kelam kabut.. 

Rania tak menangis, cuma bunyi "erk.. erk.." aje.. sambil letak minyak, sambil bagi dia nyusu. tapi muka tu nampak cuak la.. macam takut pon ada sebab nampak darah kot.. 

sambil sapu minyak, sambil menitik air mata umi ni haaa.. hari2 dok berzikir jangan naik, jangan.. bersebab.. huhuhu.. bukan sesaje nak larang..umi takut jadi macam ni la..

darah pulak keluar non stop. bila lap2 darah, nampak kesan luka walaupon tak panjang dan dalam tapi darah terus aje mengalir.. masa tu nak marah pon tak gune dah. benda dah jadi. 


luka


luka sikit tapi banyak darahnya. depan tu calar sikit. walaupon luka rania tetaplah nak main air, macam tak ade ape2 berlaku. anak-anak, kan !!!


kesan darah. baju umi pon ada jugak kena. lepas letak minyak, kemain bangun ambil mop dok mop lantai yang ade darah.. adoiii.. pastu keluar lagi darah.. terus angkat, dakap bagi tidur..


bahan bukti - pecah dekat tempat Rania pegang tu lah. tajam !! masa tengok tak pikir lain.. memang risau yakmat kalau kena tempat lain :-(


malam mase nak tidur, terperasan pulak garisan tu. nampak merah cuma tak dalam luka. just macam garis je.. 

ini kejadian kedua untuk rania sampai berdarah. kali pertama november, 2015. masa anniversary umiayah yang ke 8.. ngilu je nengok darah anak mengalir.. huhuhu.. :-(

meh la baca perkongsian sis idzwa, amalkan baca Ayat Penggerak 3 kali setiap pagi dan petang.. selepas subuh dan asar. mudah-mudahan sentiasa di bawah lindunganNya. aamiin 

pppssstt: di usia 1tahun6bulan

Previous
Next Post »
8 Komentar untuk "Rania ~ Luka "

banyak juga drahnya...rania ni kira kuat lah sebab dia tak nangis..lepasn ni kena hati2 ...dah x ble biarkan dia main sorang2..

alahaiii siannya Rania..nk marah pun xguna dah kan,last mesti CikSu salahkan diri sdiri kan.huhu

cepat sggh anak2 nih,pantang toleh je dorang dah ilang,
dekat mn Rania dpt benda tu Cik Su?tgk pnya tajam la hai..

Ciksu..ada ank kcik ni jauhkn dr pasu2 ye.. Tkutnya tgk. Terbayang klau kna kt zara..seriaunyaa..

Terbayang2 klau kna kt tmpat lain.. Allah.. Tkutnyaaaa..

Aduh kesiannya..budak2 ni kan memang sukar dijangka..kadang2 dalam dok tgok pun benda nk jadi..jadi juga..so far anak2 sy tak pernah la pulak luka akibat benda kaca pecah camni..macam afia jatuh tersungkur berdarah gusi je ada dalam 3 kali..tu dia buat sendiri..sementara anak nk besar ni memang macam2 ciksue..buat berderau darah je..nasib rania takda apa2

kalau aku pun, dah kelam kabut dah... tak boleh berfikir nak buat apa...

adoi..byknye darah...tkut saya..kat umah mmg kena elakkan benda kaca kan..adam x pernah darah byk tu..pernah sekali terhantuk bucu meja, drh kuar x henti..saya rasa bersalah sgt sbb x tgk dia betul2 :(

tgk kain tu, byk nyer darah!!!
aduhai.
rania da clever ye?
hi hi hi

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF