JJCM: Tanjung Dawai, Kuala Muda/ Yan, Kedah

tak rancang pon nak ke sini.. saje ikut ayah ke sp, nengok orang pasang atap kat rumah arwah adik.. settle semua kerja.. tup tup ayah bawa ke Tanjung Dawai.. daku ni nama je
anak kedah tapi Tanjung Dawai, inilah pertama kali datang. ahaks.

selagi masih di kampung, misi JJCM dengan makayah diteruskan. menu biase biase je. tapiii tiap kali JJCM dengan makayah, nak2 sekarang ni panas lit2 maka ABC sentiasa ade.. puas la nyorok2 makayah makan.. kalau nampak dek Rania.. manjang "nak.. nak.." aje.. ape orang makan semuanya nak juga.. haihh.. kadang tu sian juga, ummi kutip ambil isi2 je.. bagi rasa.. 

mee udang.. udang 4 ekor.. sekor besar, 2 sederhana, 1 kecil
kuah rasanya guna kuah mee bandung.. sebab rasa kuah mee bandung mak, sama je rasanya.. ade kacang tanah.. 
daku minum air suam je.. kehkehkeh
makan mee udang kongsi dengan Rania.. mee basuh dulu.. kopek udang.. udang dulu dihabiskannya.. peminat udang Rania ni.. 

mee bandung.. telur rebus sebiji..

ABC.. pebret mak..

Laicikang.. pebret ayah

sambil makan, sambil tengok bot.. berangin je. Rania suka la sebab banyak burung

makayah berlatarbelakangkan pantai merdeka nun di hujung sanaaaa.. 

kami makan di sini.. semua sekali RM34

sape sape nak ke pantai merdeka.. nak merase naik bot, boleh naik di sini lah.. berapa tambang bot.. daku pon tak tau.. sebab tak dan nak tanya.. masa sampai sini dah nak maghrib pon.. singgah makan kejap je.. 

sebelum balik singgah beli ikan bilis & kepok keping

kepok keping.. satu bungkus ni RM10.. ambil 3 bungkus... puas makan.. sedappp

kepok ikan tamban

Previous
Next Post »
2 Komentar untuk "JJCM: Tanjung Dawai, Kuala Muda/ Yan, Kedah "

aa sedap nyer abc layan plak angin sepoi sepoi...ni baru betul lagu tanjung dawai nie ;)

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF