Muzium Padi, Kedah Darul Aman

nama je anak jati kedah tapi ni lah pertama kali jejak kaki ke Muzium Padi. walaupon dekat aje dengan rumah paksu tapi tiap kali ke Gunung Keriang, tak terasa pon nak singgah ke sini. tokwan Rania asal orang sini, area Aloq Gonchaq. hiks ;)

kebetulan tadi balik kenduri, tokwan Rania bawa singgah ke sini. dapat lah cuci cuci mata tengok apa yanga de di Muzium Padi ni. 

tiket masuk Muzium Padi RM5
bahagian atas tengok lukisan 
bahagian pintu masuk ade info berkaitan Muzium Padi. 
bahagian bawah berkaitan alat2 yang digunakan untuk menuai padi zaman dulu, jenis2 beras, kedai cenderamata & ruang pameran.


muzium padi pandangan hadapan & belakang

kena naik tangga pusing ni dulu sebelum sampai ke atas. mengah naik tangga ni tau.. lagi kesian kalau ade tok, tokwan yang teringin nak naik tengok apa yang ade di atas. jenuh pusing !!! sian deme nanti. huk huk huk



suasana di atas.. ramai pengunjung. agak sesak. kiri kanan ade je orang. nak bergambar guna khidmat dorang pon ade. berapa ntah bayarannya.

rania pon mula tak selesa, kejap ke sana, ke sinun. jenuh nak ligan.

pelantar ni bergerak perlahan, itu yang jadi tak selesa, pening kepala. 



pemandangan lukisan yang menarik tapi i'olls pening oke. rasa berpinar2 je tengok lukisan ni. 

sejuk mata memandang.. ijau, tenang tapiiii tetap pening kepala 



sawah padi menguning

turun bawah dengan lif. ok lah. tangga pon ade. pusing pi pusing mai tengok itu ini, pastu terus
keluar pergi tandas, kendian malas nak masuk semula. tandasnya di luar kena bayar. duduk di luar kene angin, lagi nyaman.. dok ghasa hangat ja kat dalam tu haaa. walaupon ade aircond tapi macam tak berapa nak berasa mana. 

ummi & Rania

lepak kat luar ambil angin jap. pastu gerak balik. pi pekena roti nan cheese, ayam tandoorriiii lahhh !! 


Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "Muzium Padi, Kedah Darul Aman"

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF