Rantai Rania hilang ;-(

Ceq dah buntu.. tak tau mana nak cari. huhuhu. rantai emas 916, loket love emas 750, daripada umi khas buat permata hati ku sayang, RANIA..

Rantai dan loket kesayangan sebab emas pertama yang dibeli dengan duit gaji pertama masa mula kerja pada Jan 2005.. hari ni pada Mac 2016, maka genaplah 11 tahun bersama. lagipon memang dah niat daripada dulu, jika dapat anak perempuan, memang nak bagi rantai ni padanya.

Last perasan semalam, memang ade tapiiii, pagi tadi.. serius !! langsung tak ingat nak peghati rantai tu di leher Rania.. huhuhu

kebetulan, benda dah nak jadi..

sebelum tu, hari isnin lepas mak sedara dah pesan.. katanya "buka la rantai tu, balik kampung nak pi kenduri, ramai2.." huhuhu.

pagi tadi, bangun siapkan agar2 & nasi lemak. memang langsung tak sentuh Rania sebab ayah Rania baru sampai dari kl..  so, ayah lah yang siapkan Rania. mandi, pakai baju & bedakkan. sejak sampai kampung, setiap pagi umi akan bawa Rania jenjalan ambil angin pagi, pastu snap pic. tapiiii hari ni, daripada pagi langsung tak ambil gambar Rania. sikit pon tak ingat..

tu la kan.. benda nak jadi..

dah siap kemas pe semua, terus siapkan diri nak keluar. masa dalam kereta pon langsung, tak belek tengok rantai macam selalu. ambil stok ubat pon tak perasan juga. cuma masa tu Rania tidur. selesai ambil stok ubat, gerak ke bank tapi kami berdua tak turun. dok lepak dalam kereta. kendian pergi pasar kemboja. umi yang dukung Rania. memang tak bagi jalan sendiri. tak jalan habis pon sebab panas. pusing balik beli keropok keping, cucur peniram & satar. pastu singgah minum di stesen bas.

bila sampai rumah, sambil makan kuih, bukakan baju Rania.. bila Rania dok ligan kucing, baru perasan yang rantai tak ada. hukhuk.

mulalah kelam kabut mencari. habis bakul sampah, toto, bantal, tikar di geledah. tak jumpa. masih tak puas hati. lepas jumaat, pergi semula ke tempat memula turun ambil stok ubat, stesen bas, pastu pasar kemboja. berjalan di tengah panas rembang sampai ke tapak khemah terakhir singgah, siap tanya orang berniaga. katanya memang ada orang curi barang kemas budak2 di situ. huhuhu.

tak jumpa.. bukan rezeki anak umi nak pakai rantai tu lagi..


hilang hari jumaat 11/3/2016. daku redha. in shaa Allah, mungkin ada rezeki yang lebih baik untuk Rania lepas ni. aamiin.. walaupon jauh di sudut hati, masih terbayang2 rantai kesayanganku ituuuu :'( 




kenangan Rania 1 tahun 7 bulan dengan rantai & loket kesayangan umi.. ngam2 genap umur Rania 1 tahun 7 bulan kemarin.. hari ni, rantai dah tak ada... uwaaaaaaaaaa.. waaaaaa 



pujuk hati, belanja dak cik ni naik menan peberet. selebet dah anak umi, baru bangun tidur. tengah hari rembang bawa pergi cari rantai..


untuk diri sendiri, pergi kedai bakeri beli donut mould bentuk love, nak balik buat donut. hukhuk.


Previous
Next Post »
18 Komentar untuk "Rantai Rania hilang ;-("

sabar ya @QasehnyaRania .. mungkin sampai sini je rezeki Rania nak pakai rantai gan loket tu. Tapi apapun cuba cari sekali lagi dekat area rumah mana tau kan..rezeki masih berpihak pada kita

aduh kecewanya...sapelah yg curi kan..klo x curi pn, nth mn lah jatuh tu.. sy dpt rsa cmne sedihnya sis rasa..

Huhu sayang nye... emas dah lah mahai skrg ni..

Subhanallah...bila barang yang kita sayang hilang...sedihnya bukan kepalang...sabar ya...in sya Allah Allah ganti dengan yang lebih baik nanti...amin...

Alahai sayangnye. Tak pe la. Insya allah ada rezeki lain tu nanti

aduh sayangnyaaa..emas tu..mmg menangis 7 hr 7 malam...hukhukhuk

sedihnya..yela..sentimental value tinggi tu
sabar ye ciksu..hukhuk

Alahai siannya rantai rania hilang ya
.huhu..moga ada rezeki jumpe.semula ya..saya pon ada pengalaman zara ilanglan rantai emas yg dipakai..rntai tu rntai mamanya dari kecik..loket huruf A..berat plak tu nenek.belikan..saja bagi anak.dara.pakai srkali tercicir mase.kuar.tgk wayang..huhu..mmg tkde rezeki.jmpe balik..T_T

Assalammualaikum ciksu..
Allah.. Sedih dgr nya.. :(
Xthu nk tlng mcmmna.. Lpas ni ciksu kna lbih berhati2 ye.. Mngkin klau nk pkaikn rntai, time kt umh je kut.time blik kmpng simpan dulu..

sabar sue.... alahai kalau akak pun mmg ralat dibuatnya..

ohh ni la rantainya yg hilang tu..mesti ealat sgt kan dh benda kesayangan..bukan murah pulak tu harganya..zaman sekarang ni memang seeloknya tak pakaikan anak barang kemas.macam2 boleh jadi.

kenangan tu kan....takpe mungkin ada rezeki lain utk rania

Mesti rasa terkilan sangat kan? Ada barang yang kalau diikutkan, kita boleh beli yg lai, tapi brg yg hilang tu ada sentimental value yg membuatkan ia takkan dapat diganti.

Bila cik sue ckp pasal rantai hilang ni, tetiba nak raba jugak kat leher hihi...automatik fobia.

Nak gi ikat jugaklah gelang tangan ni, 2x dah jatuh...nasib baik lagi jatuh kat rumah

Takde rezeki umi dan Rania.. terkilan bila difikirkan.. tapi pastinya setiap dugaan yang Allah titipkan pasti ada kebaikan yang menanti. Sabar dan redhakanlah dan moga Allah gantikan dengan sesuatu yang lebih baik. Rezeki Allah titipkan dalam pelbagai bentuk..kesihatan yang baik.. mudah terima ilmu..dipermudahkan urusan.. ketenangan dan kebahagiaan..

Jangan bersedih ya umi..

cari pelan-pelan.
kekadang bila dicari tak jumpa.
in shaa Allah nanti skit masa lagi, menjelma la dia :)

sayang rantai tu kan, inshaAllah moga ada rezekia yang lain, tapi tu la mesti sayangkan

Moga ada rezeki dapat rantai tu balik. moga orang yang ambik tu panas tak boleh duduk sampai pulangkan rantai tu balik. mesti sedih sgt kan kenangan gaji pertama tu. rantai pertama untuk anak pulaknya

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF