Hujan Yang Turun.. Bagaikan Mutiara..

hujannnnnnn !!! sukenya lahai.. balik kedah dah hampir sebulan, baru 2,3 hari ni hujan mula turun. seronok tak terkata la pokok2, rumput2, lembu2.. rumput kering teramat kering.. sampaikan lembu ayah bela, tetiap hari "lepas sempadan" cari makan. 

kebetulan selepas asar, plan nak keluar.. saje bawa cik Rania ke taman menan.. sekali......ninnnn dia. 


hujan ~ alhamdulillah.. lebat tak terkata.. 2,3 hari lepas setakat turun tempias2 bagi basah bumi je..

alahai.. acaner ni tetiba baru perasan.. dah snap pic tadi, bila belek semula.. dekat area pokok tu la (pokok gajus) arwah adik accident dulu.. arwah terbabas masuk dalam bendang/ sawah bersebelahan pokok tu tapii jauh ke depan lagi.. itu yang awal2 masa operasi mencari tak jumpa arwah.. 


tak nampak ~ kabur je.. memang lebat 


dah sampai ~ still hujan lebat lagi.. lepak dalam keta dulu lah.. 


makin panjang akal ~ bawa lari dari rumah sebab asyik le dok main/ dukung kucing. naik rimas dah tengok.. kecik besar, kecik besar je umi tengok tau... gggrrrrr.. 

hujan masih lebat, sudahnya naik kete token ni je lah.. 


masuk 50 sen dah leh naik.. 


vroooommm.. vroommmm.. 



Previous
Next Post »
18 Komentar untuk "Hujan Yang Turun.. Bagaikan Mutiara.. "

balik kedah dah hampir sebulan???...sebok jer nak tauuu kann :D

sampai rindu2 bau hujannnnnn eiii dh besaq rania ;)

alhamdulillah. hujan membasahi bumi. sejuk rasanya :)

Alor setar tak hujan huuuu. ada la hari selasa malam hari tu hujan lebat kata mak uwais. tapi sekejap je. lepas pada tu takde dah hujan

salam , ALhamdulillah hujan ! best nya

lama balik kedah..sp ni pun kejap2 je hujan..lebihnya panas berdesing..


amboi rania kemain dengan specknya tu

Seronoknya dpt nikmati hujan kan ciksu. Sejuk sikit rasanya.. Perak pun pnas. Hari knduri adk kita, kita siap pakej selsema tiba2. Zahra sampai nitik airmata selsemanya tu..

Alhamdulillah dah hujan ye QR..
Lebat tu smpi tak nampak luar..
makin comel si anak dara ni :)

kat sini tetap panas...hujan segan sangat nak turun..

melaka pun da 2-3 hari ujan.
alhamdulillah...

Kalau tengok rania ni siapa pun geram
Kakak dpt bayangkan mulut dia bunyi vroom:)

Alhamdulillah dah hujan. Doa didengar olehNya
Kat JB ni selalu juga hujan tapi tetap berbahang CikSu

COmelnya Rania. Buat pulak mulut muncung.

Syukurlah hujan. Kat KL ni tiap2 hari hujan. Tapi hujan sekejap je. Tu pun tak dpt nak hilangkan panas. Tapi takpe,drpd langsung tak hujan, biarlah hujan wp sekejap.

Bila lalu tempat arwah adik kemalangan mesti sayu kan...

Wah anak dara dh besar..kemain bergaya dia ye..

makin besar makin panjang akalnya kan, suka kucing ye, adelya penakut kalau kucing datang dekat dia

Betullah kan cik Sue bila lama tak hujan, dpt hujan lebat cenggitu mmg rasa syukur sangat.

Rania jugaklah paling best boleh merempit hihi

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF