JJCM: Gerai Depan Petronas Pendang

last jjcm dengan makayah sebelum bertolak balik kl.. sebelum naik bas, keluar awal, kasi chance Rania bawa moto besar dulu.. ekekeke..


 pastu singgah minum di gerai depan Petronas Pendang.. nak panggil medan selera pon buka petang sampai malam ja sebab gerai2 ni dibuka setiap hari dari jam 5 petang hingga 11 malam.. cuti bergantung pada gerai masing2.. nasib la kalau pergi, kedai pebret ditutup melainkan ngko tanya dorang sesiap bila dorang cuti.. baru tak kempunan tak dapat makan apa yang diingini.. gituuu..

macam makayah selalu singgah gerai Pak Din (baju merah) jiran kampung sebelah.. 
dia punya gerai ade 3.. gerai air, char ko teow & ABC
Gerai pelapik hijau kuning tu.. gerai member daku.. dia jual Nasi Lemak Daun Pisang. kakaknya buka di Tanah Merah.. yang ni gerai adiknya.. 

asalnya nak minum air, makan pulut udang & nasi lemak.. sekali gerai pulut udang tutup la pulakkk sebab dorang ade tempahan di jitra.. pak din yang bagitau kat ayah..
melepas tak dapat makan pulut udang sebelum balik key el.. sedap pulut udang tu.. mau kempunan ni.. nak balik kedah pulak lambat lagi la jawabnya.. huhu

sudahnya order ABC, Teh O Ais, Nasi Ayam & Nasi Lemak.. 
mak dengan ABC mana boleh berpisah.. memalam pon leh layan ABC.. 
ABC sedapp.. cukup manisnya, ais pon halus.. 

gerai nasi ayam ni adik Pak Din punya.. nasi ayam & moi sup sedappp.. 
nampak petronas tu.. memang bertentang je.. itu yang daku panggil gerai depan petronas.. senang.. hiks.

Rania yang rajin.. sebab ape ummi kata rajin.. tak ade sape suruh, kemain dok tarik kerusi pastu himpun dekat2.. tolong ngemas kekdahnya.. sempat tarik 8 biji kerusi.. hadoii la.. nasib time tu memang orang dah tak ramai.. yang penting ummi dapat makan dengan jayanya...


dah penat tarik kerusi, berhenti rehat kejap.. dengan harapan naik je bas terus lena lah hendaknya, kan !!! bas jam 11:05 malam.. 


Previous
Next Post »
9 Komentar untuk "JJCM: Gerai Depan Petronas Pendang"

amboi..kemain rania merempit ye...
hehe..ginilah klo ada ank bru dpt kaki , tgh aktif plok..

lya dulu usia fsya mcm ni ssh jgk nk mkn kt kedai, xleh duk diam.. haha

sedap ye mknn kat situ? bila nk try la ni..huhu..
comel minah rempit tu..hehe

musim panas2 ni pagi2 buta pun leh hirup abc kalo ade depan mate ni sue heheheehehe...sedapnye abc.... teliur lak akak...panas2 ni abc ngan laicikang laa rase mcm heavennye kalo dpt hirup kan....

kemain rania posing atas moto besar.... ade styleeeeeeeeee gituuu ekekekekeke

Betullah bila balik kampung biasalah mesti menggamit selera kita macam-macam nak rasa. Tapi itulah kadang yg kita nak cutilah pulak.

Rania memang tak reti diam kan:)
Naik bas dah letih mesti lenalah sampai KL.

budak besar rania ni klu nk makan kedai cmtulah kan..kadang2 behave..kadang2 macam2 kerenahnya..tu yg sy klu anak kecik memang malas nk makan kt luar.tak kenyang jadinya.baik tapau makan kt rumah.hehe..tp ni makan sebelum balik kl kan..kt kmpg pulak haruslah menikmati

agaknya ni la kan tempat sy dok makan dulu2..masa zaman belajar kerap juga ikut member balik rumah dia kat pendang


pernah jugak makan kat area sini. sate dia sedap. yang pasti banyak pilihan gerai boleh pilih

Cik Sue balik ngan Rania je ke....oooi patutlah sakan haha....
Sebelum balik KL bagi kenyang dululah ni ek... Mesti minum sikit jer kan....takut atas bas buat hal pulak

ada je gaya nunggang moto besar tu...hahah...pasni bole join erra fazira beli superbike satu... :D

Pulut udang! nyum nyum balik Jitra wajib meronda cari tak pagi petang pon ada.. tp ni apa kes orang Jitra pon order pulut udang Pendang mai ni.. harus cuba kot tersesat ke Petronas Pendang tu nampak nya :)

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF