Tudung kanak-kanak


Kerabu Taugeh Dengan Pelam Epal


kerabu taugeh dengan pelam epal yang sap sap soi. gune apa bahan yang ade. cakap kat mak nak makan kerabu taugeh. mak kata nak campur ape. kerang takde. takde tak payah letak. letak ape yang ade. tetiba mak panggil adik, suruh kaitkan buah pelam epal depan rumah. mak kate kite buat kerabu taugeh dengan pelam epal. mak kata sedapppp. kebetulan mak makan di rumah kenduri 2,3 hari sebelum sambut puasa. 

sekejap je dah siap kerabu taugeh dengan pelam epal ni. kalau macam saya, saya suka buang ekor taugeh tu, baru nampak comey. 
kendian celur dalam air panas sekejap, toskan.
hiris bawang merah, racik/ cincang buah pelam epal halus halus
sambil tu blend cabai merah + belacan + sedikit air
satukan bahan blend, bawang, kerisik, gula, garam, limau nipis, santan.. 
Gaul sebati.. cukup rasa masukkan taugeh + pelam epal.. 
siappppp.. 



1 Comments




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin