Laksa Beras Kuale

Laksa Beras biasanya kite makan laksa yang dibungkus, kendian kene balik rendam pat lima jam pastu rebus. itu yang saya tau lah sebab memang style mak buat gitu. sekarang di mana2 pasaraya dah ade laksa yang siap direbus. balik rumah just celur air panas. erm makin hari makin mudah dah nak makan laksa. cume kene extra rajin siapkan kuahnya je lah, kan !! 

 berbanding dengan orang kuale. deme lagi suka makan laksa beras. kekadang tu deme buat sendiri jek. dulu saya sendiri tak perasan beza antara laksa beras dengan laksa yang selalu saya makan tu. lame lame baru perasan. udah bersuamikan orang kuale, kena lah tahu, kan !!! 

rupanya tekstur laksa beras ni lain rasanya. lagi lembut dan padat. entah susah nak cakap. kene rasa sendiri dan bezakannya. tapi bagi saya yang hantu laksa ni, mana2 jenis laksa pon saya makan je. asalkan namanya laksa dan kuahnya dibuat daripada ikan saya akan makan. jangan disebut laksa kuah belut. sah2 daku tolak mangkuk tu ke tepi. ha ha ha


harga untuk laksa beras. kami beli laksa 600 gram jek. dapat lah seperti di atas. lagipon laksa aritu ade lagi balancenya. so, ambil sikit je. rencahnya dapat lah salad, timun, cili merah dan bawang. 

 

selain laksa beras untuk menu berbuka, masak nasi dan bakar ikan talapia merah untuk Rania. air asam jangan dilupakan. comfirm ayah Rania akan makan juge nasi dengan ikan talapia tu. pastu buat juge jus timun. maklum lah dapat stok timun. sedappp sungguh jus timun. 





Previous
Next Post »
5 Komentar untuk "Laksa Beras Kuale "

Makanan kegemaran Papa N ni.. isterinya saja tak nak belajar cara masak..sb risau kalau pandai asik kena masak laksa je..

Betullah tempat kakak pun lama dah ada style yg dah tak perlu rendam lama-lama. Senang. Celur air panas aje siap!

saya tak pandai lagi nak buat laksa..huhu..nasib husband bukan gila laksa..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF