"mmiii.. mmiii.. dyan.."

malam isnin lepas ade tengok majalah 3.. pasai buah durian tu. kebetulan Rania pon tengok sama. kemain ni haaa.. 

rania: "mmiii.. mmii.. dyan.."
ummi: "rania, nak durian ke..?"
rania: "nak.."
ummi: "sedap ke..?"
rania:"dappp.."

petang selasa ayahnye belikan durian.. dengar je ayah buka kunci rumah.. laju-laju pergi tunggu dekat pintu.. dengan penuh bergaya "wowwww.. dyan..".. kelam kabut dok menarik plastik durian tu. nasib lah 2 biji aje. tu pon kemain gigih ditariknya.. ahhahaha

bagi rase.. makan juge.. sebelum ni ade bagi juge tapi macam tak suke je..sebab bila suap, diluahnya balik.. tapi bila tengok majalah 3 malam tu kemain lagi dok minta "dyan.. dyan.."

makan pulut durian lah petang tu.. simple dan cepat disediakan.. nyum.. nyumm..

just tanak pulut.. santan campur air panas letak garam sesedap rasa.. kopek dyan.. kejap je dah siap..

kalau buat pulut durian suka kukus.. sebab bila tuang santan nanti tak de lah terlebeih lembik. makan pon tak muak. siap bertambah ade lah.. sebelum kukus cuci dan rendam pulut dulu.. bila nak masak baru toskan..

ini saya lapik plastik yang ditebuk lubangnya.. mak yang ajar style ni.. pulut masak cantik, lerai elok je

tengok ayah kopek dyan. siap cuit cuit merasa lagi..

sebelum makan, baca doa dulu... sekarang ni dah pandai ngikut.. ade jelas, ade tak.. paling jelas aamiin jekk..

Previous
Next Post »
10 Komentar untuk ""mmiii.. mmiii.. dyan..""

Slmt hari raya jg su. Lama akk x singgah sini.dik rania pun dh besar sama umur kn dgn ank akk solihin. Dh pandai mtk duyan hihi

Slmt hari raya jg su. Lama akk x singgah sini.dik rania pun dh besar sama umur kn dgn ank akk solihin. Dh pandai mtk duyan hihi

comel ja kecik2 peminat durian. hehehe

waaaa.. dh pndai mkn durian ye rania...

samalah macam kite..rasa macam meleleh je air liur tngok majalah 3 tu..
tapi tu lah mahal sangat..nak makn beli lh jugak..

nanti boleh lah ikut cara cik su kukus pulut...

Nasib baik sempat aminkan doa ^_^ Boleh pulak Rania makan durian ya. Kat rumah saya tu cuma saya dan suami aje yang hantu durian. Anak-anak tak suka. Bau durian pun dah komplen!

wah rania makan dyan ye...sedap tu

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF