Nasi Biyu..

semalam ke pasar malam jelatek, lalu depan gerai makcik jual nasi kerabu, tetiba rania sebut "mmmii.. nasi... biyu..." 

tak terpikir pon yang Rania nak nasi tu. makpak jalan jek terus.. tapi Rania still dok ulang sebut lagi. nasi biyu.. biyu.. oh ya.. setakat ni, huruf R Rania tak dapat sebut dengan tepat lagi. sama juge kalau sebut "merah".. akan sebut meyah.. perkataan lain ok je sebutannya.. ramai yang tegur tak berapa dengar Rania sebut pelat sangat. 

bila dah bersungguh minta nak nasi biru tu, belikan aje lah.. maklum lah sekarang ni dah pandai minta apa yang diinginkan.. kalau yang diminta tu tak memudaratkan, ummi okje.. kalau tak ok, say hye hye.. bye bye je lah.. 

so, beli lah nasi biyu, just letak ulam2, kopok & ayam bakar.. total RM6.50
dah bayar nak pegang pulakkk. ummi nak pegang tak dibaginya. macam-macam >_<

dah sampai rumah, tak nyempat2 nak makan nasi biyunye. ummi dok pilih isi bahagian dalam, kalut dok tarik pinggan. nampak nau tak sabor, kan. adoii lah !!

ini lah olang yang banyak akal.. tak dan-dan nak makan nasi biyunye... 


ralit kutip isi ayam.. 

sekadar merasa. banyak tu pon puas nak habis. ade je peelnya sekarang ni. 
jap ke sini, jap ke sana, jap ke sinun..  

Previous
Next Post »
3 Komentar untuk "Nasi Biyu.. "

Nasi Biyu? ha3 x terfikir lak nasi kerabu bila baca tajuknya td..

Pasti sedapkan..

Dah pndai minta mkn apa yang diingini ye.. Good girl la rania.. :)

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF