Tudung kanak-kanak


Penutup Syawal 2016

beraya ke kajang, rumah tok sedara cik abe.. rindu mia.. lama tak jumpe.. dah sekolah pon.. 

mia yang manja. still dok atas riba, baring-baring macam die baby. mase bercuti ke langkawi ari tu, mia baya-baya rania lah. balik jek kl lepas raya haji 2013, tak lama.. bulan 12/2013.. tup-tup dapat tau dah pregnant.. alhamdulillah.. 

asal kak mia hilang je. mula lah mencari.. 

tapi kan.. rania buat derk je. sikit pon tak heran bila kak mia dok dengan ummi.. bila riba baby, kemain jeles. 

melawat kebun tok dan opah. macam-macam ade. 

airil, rania, damia. baik je deme ni berkawan. airil dengan mia pandai layan rania. suke lah rania ade geng.. 

hasil bercucuk tanam opah dan tok. comey je pucuk selom tu..  

dari pagi sampai ke malam melepak di umah tok. selepar maghrib gerak balik. sempat singgah giant jap. nak elak jem katanya.. 

suke lah rania naik ni. pestime jumpe tak payah letak token atau syiling. FOC je. asal benti, tekan lagi, lagi, lagi.. maklum lah, orang dah tak de. hiks. 

rania main lah ye.. ummi nak makan jap... 

pestime makan ayam uncle jack ni. rasanya? boleh lah.. 


1 Comments

  1. Jap je kan syawal dah berlalu.. Kita hritu penutup syawal majlis raya di kem..

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin