Ayam Goreng Kunyit

Ayam Goreng Kunyit| menu peberet rania. paling cepat disediakan. sap sap soi dah siap. cumanya kalau buat menu kering macam ni, kene buat juge menu berkuah sebab rania suka makan menu berkuah. 

ayam goreng kunyit simple. masak macam biase je cuma untuk menu ayam goreng kunyit versi untuk anak ni ayam ni rebus sekejap nak bagi lembut, pastu baru goreng sekejap. tak de garing sangat. me guna kunyit hidup untuk pewarna original. then
letak daun ketumbar sikit, bawang besar macam biasalah. tabur habbatus sauda. garam sesedapa rasa jek.

siap. 

Previous
Next Post »
8 Komentar untuk "Ayam Goreng Kunyit "

sedapnya. makan dengan nasi panas2 ni. hehe

tu pun dah menyelerakan..goreng kunyit la sedap

Assalam ciksu..lama rasa akak tak singgah sini, blog ciksu pun dah lain nampaknya ni.

wah sedapnya menu rania

Kakak kalau bulan puasa suka lauk gini utk sahur CikSu
Padankan dgn sayur bening aje. Sedap:)

Kunyit hidup ek.. siqah guna kunyit biasa tu je. Punyalah malas. Hehe

X pnh rsa. Tp Simple je resepinya..

Favorite anak bujang tersado saya juga buat masa ni. Yang bujang tercomel tu pulak mesti nak berkuah. So setiap kali masak mesti ada minima tiga jenis lauk ikut citarasa anak-anak dan suami. Saya, makan apa aje adanyalah, tukang menghabiskan saki-baki lauk!

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF