Tudung kanak-kanak


Ayam Goreng Kunyit

Ayam Goreng Kunyit| menu peberet rania. paling cepat disediakan. sap sap soi dah siap. cumanya kalau buat menu kering macam ni, kene buat juge menu berkuah sebab rania suka makan menu berkuah. 

ayam goreng kunyit simple. masak macam biase je cuma untuk menu ayam goreng kunyit versi untuk anak ni ayam ni rebus sekejap nak bagi lembut, pastu baru goreng sekejap. tak de garing sangat. me guna kunyit hidup untuk pewarna original. then
letak daun ketumbar sikit, bawang besar macam biasalah. tabur habbatus sauda. garam sesedapa rasa jek.

siap. 

8 Comments

  1. sedapnya. makan dengan nasi panas2 ni. hehe

    ReplyDelete
  2. tu pun dah menyelerakan..goreng kunyit la sedap

    ReplyDelete
  3. Assalam ciksu..lama rasa akak tak singgah sini, blog ciksu pun dah lain nampaknya ni.

    wah sedapnya menu rania

    ReplyDelete
  4. Kakak kalau bulan puasa suka lauk gini utk sahur CikSu
    Padankan dgn sayur bening aje. Sedap:)

    ReplyDelete
  5. Kunyit hidup ek.. siqah guna kunyit biasa tu je. Punyalah malas. Hehe

    ReplyDelete
  6. X pnh rsa. Tp Simple je resepinya..

    ReplyDelete
  7. Favorite anak bujang tersado saya juga buat masa ni. Yang bujang tercomel tu pulak mesti nak berkuah. So setiap kali masak mesti ada minima tiga jenis lauk ikut citarasa anak-anak dan suami. Saya, makan apa aje adanyalah, tukang menghabiskan saki-baki lauk!

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin