Doa Di Hari Lahirku ~7 Februari, 2017

 🌸بسم الله الرمن الرحيم🌸

Ya Allah, aku memohon kepadaMu agar Engkau
menjadikan sebaik-baik umur kami pada akhirnya,
Sebaik-baik amal pada penutupannya,
Sebaik-baik hari-hari kami
adalah saat bertemu denganMu.
Aku memohon kepadaMu agar Engkau
menjadikan kuburan setelah berpisah dengan dunia,
Sebaik-baik tempat tinggal kami,
Luaskanlah liang lahad kami,
Dan rahmatilah saat kami menjadi rendah
pada waktu menghadapMu saat hisab,
Tetapkanlah kaki-kaki kami di atas shirath,
Selamatkanlah kami dari kesusahan hari kiamat,
Putihkan wajah kami pada hari dimana wajah manusia ada yang putih dan ada yang hitam..
Aku memohon kepada-Mu kenikmatan yang tak terputus-putus, Mata yang sejuk yang tidak terputus-putus,
Aku memohon kepadaMu untuk dapat melihat wajahMu,
Dan kerinduan bertemu denganMu,
Aku memohon agar Engkau mensucikan kerosakan hati kami dengan taubat,
Dan menyatukan hati kami dalam keadaan takut kepadaMu,
Dan memberi kami pemberian yang besar
yang dapat memasukkan kami ke dalam Syurga,
Tempat yang aman..
.
Ya Allah, kepadaMu aku beribadah
dan untukMu kami solat dan sujud,
KepadaMu kami menuju dan bersegera,
Kami mohon rahmatMu dan takut akan azabMu,
Sesungguhnya azabMu menimpa orang-orang kafir..
Ya Allah aku memohon perlindungan kepadaMu,
Kami meminta ampun dariMu,
MemujiMu dengan kebaikan,
Tidak kufur kepadaMu,
Tunduk kepadaMu dan mencabut
siapa yang kufur kepadaMu..
.
Ya ALLAH, panjangkanlah usiaku,
Agar lebih lama dapat ku mentaati Mu,
Jadikanlah kehidupan ini sebagai ladang,
Moga diakhirat kelak ku mengutip hasilnya..
.
Ya ALLAH, tambahkanlah amalanku disaat bertambah usiaku,
Jadikanlah cahayamu yang bersinar menyinari jalanku,
Rehatku adalah rantaian zikir,
Rantai yang ku kalungkan pada leherku,
.
Sebagai tanda cintaku padaMu,
Ya ALLAH, Engkau tidak mensia-siakan segala usahaku,
Ku mencari haruman Syurga ciptaanMu,
Tempat rehat dan nikmat abadi..
BarakAllah fi umrina (semoga Allah memberkati usia kita)

Aamiin

Sempat join makan-makan dengan jiran-jiran baru. kebetulan pulak kakak tingkat 2 buat majlis hari lahir untuk anak kembar beliau pada tarikh hari lahirku, so, i pon tumpang lah sekaki. hiks. 

Just buatkan kek coklat moist dengan Fruit Cocktail..

kek coklat moist 

fruit cocktail

birthday girl dengan kek pebret

si kembar ~ Aqib & Aqil sambut ulangtahun ke 2 pada 2/3
tapi buat makan-makan pada 7/2. kebetulan sangat, kan! sesambil tu ciksu nak sedut aura kembar.. moga-moga adalah rezeki nak dapat anak kembar pulak. aamiin..

ciksu doakan semoga baby Aqib dan Aqil sentiasa sihat, cergas dan membesar sebagai anak soleh, rajin solat, dengar cakap mama papa dan berjaya di dunia serta di akhirat.. aamiin.

Mood si adik tak berapa nak baik sangat semalam. Asyik menangis jah. So, di kesempatan ini, ciksu nak minta doa dari rakan-rakan blogger yang baca entry ini tolong doakan buat si kembar ni agar sentiasa sihat, cergas dan cerdas sebab si kembar ni kerap demam. Ini pon baru baik dari muntah-muntah.. sian mama dorang.. 

si hitam dan si putih ~anak-anak pakat makan si hitam.. mak-mak kena lah makan si putih.. 

alhamdulillah, walaupon tak dapat raikan ulangtahun kelahiran tahun ini dengan keluarga di kampung, Dengan cik abe pon keja. Tapi Allah hadiahkan jiran-jiran yang baik hati dan penyayang ini.. walaupon baru sebulan kenal tapi dok rasa ibu-ibu di sini bukan sekadar kawan atau jiran dah. rasa macam keluarga dah.. semuanya pangkat kakak-kakak. ciksu lah paling muda (",) 

Terima kasih Allah....


..
Previous
Next Post »
6 Komentar untuk "Doa Di Hari Lahirku ~7 Februari, 2017"

Happy belated birthday ciksu. Birthday akk dh lps. 3.1. Hihi.

Aamin...

Selamat hari lahir sue..smoga trs dikurniakan ksihatan y baik bpnjangan hendaknya..amin



Selamat Hari Lahir ... Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki... Semoga sentiasa sihat dan ceria selalu... Semoga dipermudahkan segala urusan...

Nampak ukhuwah jiran tetangga ciksue ditempat baru..Jiran yg baik tu rezeki. Seronok tgok sama2 sambut birthday. Happy belated birthday ye ciksue..kalut sikit sekarang update blog pun kelaut.hehe

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF