🔥Ciri-ciri Kosmetik yang mengandungi MERKURI🔥

Memandangkan Ciksu menceburkan diri dalam bidang penjagaan diri, suka Ciksu kongsikan sedikit info bagaimana bagi kita sebagai pengguna untuk mengenali CIRI-CIRI KOSMETIK YANG MENGANDUNGI MERKURI. Antaranya ialah:

1) Melekit-lekit.
Sapu pada muka pun bukan main susah nak ratakan.

2) Tidak Homogen (tidak menyatu dan kasar)
Kalau kita biarkan krim tu,akan nampak lapisan minyak terpisah dari lapisan yang padat.

3) Kulit putih segera.
Putih nya pulak lain macam,bukan putih natural.
Ingat! Biar lambat putih asalkan selamat.

4) Jerawat susah nak tumbuh.
Jangan cepat happy bila ini terjadi.
Sebenarnya kulit epidermis(lapisan kulit yg paling ats sekali) dah rosak.
Kulit dah ROSAK tu dah hilang protein dan melanin yang sangatlah penting untuk melindungi kulit dari sinar uv.
Dan kenapa jerawat dah taknak tumbuh adalah sebab kuman/bakteria pun tak sudi nak duduk tempat yang dah rosak.
Nyamuk pun buat derk je. 😜

5) Bau logam.
Merkuri ialah logam berat yang berbentuk cecair.
Jadi, bau logam kuat menyengat,kalau wangi pun mungkin dia dah dicampur dengan parfum(pewangi).

6) Warna kebiasaanya berwarna putih-kuning.
Tapi tak semua lah produk yang bewarna sebegitu ada merkuri,tapi wajib diragui.
So, banyakkan membaca sebelum nak try2 guna produk kosmetik. OK!

7) Berkilau (blink-blink)
Tekstur kosmetik yang ada merkuri ni berkilau2, kilat2 sikit.
Cuba tengok kat kulit lepas pakai tu ada tak kilat2.
Ingat! Merkuri adalah logam sebab tu berkilat.

8) Bila stop pakai,bintik2 tumbuh kat muka,gatal2.
Lama2 kulit jadi kehitaman dan kusam lebih teruk daripada sebelumnya.

9) Kulit sensitif dengan matahari.
Kena matahari kejap je pun dah merah dan rasa terbakar.

Jom bertukar kepada produk skincare yang bersumberkan bahan semula jadi. Produk apa? Semestinya lah seqybeauty. Mana nak dapatkannya? Meh simpan nombor ciksu, senang nanti kalau nak bertanya atau beli produk, kan 😉

Ejen Sah Seqybeauty HQ
0⃣1⃣9⃣3⃣0⃣8⃣0⃣2⃣1⃣5⃣
Kawasan: Daerah Besut, Terengganu
🚗: Jertih/ Kuala Besut/ Gong Kedak/ Kampung Raja/ Padang Luas, Terengganu
📮: Pos Seluruh Malaysia 🇲🇾

#seqybeauty #pakaiseminitcantikselamanya
#seqybeautyjertihterengganu
#supportprodukmalaysia
#seqybeautylulusankkm
Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "🔥Ciri-ciri Kosmetik yang mengandungi MERKURI🔥"

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF