BUAH KUININ UTARA KE PANTAI TIMUR!!!

Turun Banjaran Titiwangsa hari tu, kepala mula Pening... pening bau buah kuininlah ni.. jenuhlah..

Maunya tak pening.. dok agih2 masuk plastik nak bagi ke jiran.. tengok luaran semuanya elok2 je.. Dalamannya tak pastilah.. tapi setakat yang dok makan 2,3 hari yang lepas semuanya terbaik.. yang bagi dekat mil pon elok aja isinya.. mak sedara cik abe pon kata sedap, manis..siap minta lagi haaa.. nampak penangan buah kuinin punya pasallah ni.. nasib bulan puasa aje.. kalau bukan bulan puasa, mau dok ngadap buah tu sesaja.. tapi hati2lah sebab buah kuinin ni berangin..makan tu ingat2 sama.. okay!!!

Menu berbuka 13, 14 dan 15 Ramadan berasaskan buah kuinin..dua hari berturut buat sambal kuinin..hari ke 15 cik abe buat jus buah kuinin..dia sorang dok minum.. Bawa pergi office..Iols kurang sikit..

8/6/2017
13 Ramadan

Udang galah goreng kunyit untuk Rania..berbuka dululah Rania..sampai-sampai letak barang, siapakan menu untuk Rania dulu..sian dia lapar..makan apa yang ada je..tanya itu ini semuanya tak nak.. Nak balik makan nasi di rumah rupanya ye


Masak nasi, ayam masak kicap, buat air cincau, sambal kuinin...jiran bagi koteow dan tomyam.. 


9/6/2017
14 Ramadan

Menu nasi lagi.. Sambal kuinin...Beli kuih bahulu kemboja di pasar jerteh.. beli untuk Rania.. kononnya tapi dia tak mo makan..puncanya dia kata ummi tak makan.. alahai anak.. ummi puasalah sayang..ulam pucuk jangguih..ada keropok lekor dengan gulai ikan serta isi kepah..


10/6/2017
15 Ramadan

Jus kuinin..cik abe yang buat..korang pernah minum jus kuinin?

Minum setakat ambik rasa je..kurang sikit nak minum sebab gasnya..lebih suka buat sambal..pedas-pedas tak adalah berasa sangat..kalau mak perak suka buat macam serawa tu..apa ke nama erk..ala-ala koktel pon iye juga..makan dengan ais.. 

Warna warni menu ni.. 
Ada udang galah masak tempoyak, pucuk jangguih, sambal kuinin, ikan lampam goreng, kepok goreng..sempat juga buat puding cincau..



Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "BUAH KUININ UTARA KE PANTAI TIMUR!!! "

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF