KUIH KOCI COMEL-COMEL HIDANGAN BERBUKA

19 Jun 2017
24 Ramadan, 1438H


Pagi tadi ke Jerteh sebab nak pos barang..sambil tu meronda kedai2 yang berdekatan sebelum sampai ke parkir kereta..Rania ternampak kedai kek.. apalagi ditariklah ummi masuk.. ayat dia.. 

"ummi, adik lapar keklah.. "

Ni dia kek yang menjadi pilihan.. ikutkan tak mo beli sebab ye lah kek ni kek span..Rania bukannya nak makan sangat pon..sebenarnya dia teruja tengok warna2 dan hiasan kek tu jee pom..

Sampai rumah tak sabar2 haaaa..tapi ummi kata tak boleh makan lagi.. awal lagi.. maka berlakulah drama..mau dekat 10x dok ulang buka esbok.. selagi tak dapat, selagi tu lah dulang buka.. sudahnya makan ajelah.. siap suruh nyanyi lagu happy birthday lagii...

bb cream seqybeauty.. bb cream terhangat di pasaran.. jomlah cuba.. best sanggaatttttt 

Hari ni Cik abe kijo malam..apa pon kita ke PARAM Kg Raja, Besut..
hihihi..membeli apa yang teringin nak dimakan..

Yang pasti jalan-jalan cuci mata.. 





sasaran utama semestinya air laicikanglah..wajib dicari sebab my pebret tau..

Rania nak makan buah laici..asyik dok sebut sebelum ni..alhamdulillah rezeki Ranialah memang ada buah laici tadi.. belilah sikit habuan dak Rania..beli juga susu lembu dalam botol kecik2 tu untuk Rania..habuan pengeras bangun tidur...untuk ummi, ambik dadih..


Beli juga kuih koci..alahai kecik comey jaa..warna warni pulak tu..ayam percik..kuah just buat sikit kari ayam.. sap sap soi je dah siap.. tumis simple2 jeeee..tak da nak beria bagai.. habiskan stok yang ada dalam esbok.




menu simple2 gini jee..time berbuka..tok se nak beria bagai sebab yang berbuka kawe sorang jaahh..cik abe kijo makan apa yang ada..untuk lapik perut.. time sahur minum susu dengan kurma je.. sejak2 Rania dah cerai susu badan ni, memang sahur ambik makanan biasa2 jee..

alhamdulillah.. sepanjang hari bertenaga.. yang penting minum air putih secukupnya time berbuka dan bersahur..kurangkan pengambilan menu yang manis2..barulah penghujung ramadan dapat berat yang cantik..gituuu..kang berat dah cantik..time beraya ngko bantai makan tak hengat pulakkk..ngko jangan maciam-maciam okay.. ✌✌


okaylah..selamat malam.. 
Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "KUIH KOCI COMEL-COMEL HIDANGAN BERBUKA "

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF