NASI AYAM PENYET YANG DIRINDUI.. KAHKAHKAH

22 Jun 2017
27 Ramadan, 1438H

Sampai key el selepas subuh..banyak nau persinggahan kami.. kikikiki..


Sebelum tu cik abe ada singgah hentian apa ntah..beli burger.. rehat sekejap..kendian singgah di Shell Hentian Gua Musang.. Hentian Gua Musang sesak yak mat..satu hentian tapi yang arah ke KL singgah situ.. yang dari Pantai Timur pon singgah situ juga..mau tak padat.. 


Itu pon sebab nak pergi toilet plus mengantuk.. alang2, tidurlah sampai time sahur.. terus sahur dan solat subuh.. 


Selesai semua, teruskan perjalanan sampailah ke highway nak ke Kuala Lipis.. sekali lagi mata tak boleh buka.. singgah tidur lagi tepi jalan.. ekekeke.. asal singgah je mesti lena..memang ngantuk sesangat haaaa.. tak daya dah mata nak celik.. ubatnya memang kena tidur seround... lepas tu segaqlah sekejap.. tak lama lepas tu, layu semula.. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚


Kami nak ke KL jalannya lenggang tapi laluan nak ke Pantai Timur..bersusun kereta.. tengoklah ni.. 


Lalu juga Bentong..kalau ampa sampai Bentong, wajib singgah makan di LEMANG TO'KI..memang best.. menu semua sedap2...
ada lemang dan rendang, abc serta nasi campur lauk kampung.. membuka selera semuanya.. 

Mata ampa akan tertarik dengan deko dalam kedai tu..cantik..sudut foto boleh tengoklah ramai juga artis2 yang dah singgah makan di situ.. 



Singgah, jalan, tidur.. itu ajelah yang mampu..nak2 pulak guna laluan Kuala Krai - Gua Musang...kereta dengan lori punyalah banyak.. stress betul.. jalan udahlah kecik.. main ikut dan je deme potong.. naik geram dibuatnya.. sesuka hati jeee.. 


Entah kali ke berapa singgah2, akhirnya sampailah ke kolumpur..

terus gi office lama cik abe.. dia tinggalkan kami dua beranak di masjid berdekatan.. selesaikan apa yang patut..mandi mandi dan tukar baju.. bagi rania makan kenyang2..

Terus gerak ke Seremban.. ambik stok seqybeauty dengan stokis i ols di sana..

Alhamdulillah pestime nak jumpa makkis.. debornya semacam je.. hihi.. 
next entry iols kongsikan gambar..
okay ✌

Sekarang nak share menu berbuka petang tadilah..rutin bulan ramadan, just berkongsi idea menu untuk uols..bukan niat lain tau..kadang kita ni asyik dok masak menu yang sama.. sesekali tertengok menu kengkawan, cing.. idea masak tu datang.. setuju tak??? so, menu kengkawan ni membantulah juga sedikit sebanyak, kan!!


Kami ke rumah kami yang disewa kawan baik cik abe.. so, duduklah kami di sana sampai hari raya nanti.. in shaa Allah.. lagipon tujuan kami ke sini memang nak melawat isteri bff cik abe ni haaa..beliau kemalangan beberapa minggu lepas..kami dapat tahu masa tengah dok shopping di Aeon KB Mall hari tu..


Alhamdulillah dengan izin Allah kami sampai juga ke KL..isterinya masih di HUKM.. bila nak ke sana.. in shaa Allah.. kena cari masa yang sesuai supaya tidak tersangkut jem.. al-maklumlah duduk key el kalau time bulan puasa jemnya lain maciam.. kang berbuka dalam kereta jee lah jawabnya.. kikiki


Ini menu kami petang tadi..menu beli di PARAM BUKIT JALIL..alahai rezeki ciksu sesangat tau.. dapat makan NASI AYAM PENYET.. sekian lama dok mencari di Jerteh.. tapi tak jumpa2 pom lagi haaa.. yang ada nasi kerabu banyaklah.. kikiki

cik abe cari kuih pelita
i ols cari nasi ayam penyet
hampir 6 bulan di Jerteh, belum pernah lagilah jumpa nasi ayam penyet.. huhuhu


banyak nau rania makan..jalan jauh.. lapar lain maciam..siang hari bagi makan tak mo..tak ada kawan.. mungkinlah.. sokmo makan berdua dengan ummi, bila ummi berpuasa.. dia tak syioklah tuuu ๐Ÿ˜‰

Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "NASI AYAM PENYET YANG DIRINDUI.. KAHKAHKAH "

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF