Resepi Kebab Simple Dari Dapur Ciksu

Menu sarapan pagi tadi 💥💥💥

 KEBAB AYAM SPECIAL

Makan kebab ayam jeeee..serius tau dah lama tak makan..rasanya last makan masa duduk penang dulu kot.. dok beli di pasar malam sungai batu, teluk kumbar, penang 😉😉

memang sedap di makan tapi tak pernah pon buat sendiri.. cuma sejak ada anak ni, lebih suka buat sendiri.. senang.. kita tau apa yang kita letak.. kalau beli dah comfirm² letak bahan perisa yang lain, kan!!

Nyum2x..jomlah buat roti kebab sendiri.. makan sampai puas.. hahahaha 😂😂😂

Bahan-bahan :
💥roti pita - dibakar tanpa minyak sekejap diatas kuali.
💥kemudian dibelah 2
💥buat poket ditengah untuk masukkan inti
💥daun salad

Bahan-bahan inti kebab: 
💥isi ayam - kisar
💥bawang putih  - dicincang
💥sayur campur secukupnya
💥carrot - dipotong dadu
💥bawang besar  - dipotong dadu
💥tomato - dipotong dadu
(kalau ada timun, capsicum lagi best)

bahan sos
💥sos cili kimball
💥sos tiram kimball
💥kicap manis jalen
💥sedikit minyak untuk menumis

Cara-cara :
💥Tumis bawang putih dan masukkan ayam kisar
💥Goreng sehingga garing. Kemudian masukkan sos cili, sos tiram, kicap dan lada hitam.
💥Masukkan semua jenis sayuran
💥Masukkan sedikit air
💥Masak sehingga sayur lembut dan air kering
💥siap!!
💥nak makan just gaulkan mayonis + inti kebab


Anak bertuah ❗❗
semuanya pon nak dibuat sendiri..

Alhamdulillah.. apa yang ummi buat Rania memang makan.. contoh macam roti kebab tu, Rania makan tapi sekeping tu je lah.. nak habiskan pon kemain ke hulu ke hilir.. barulah habis dimakan.. 

selamat mencuba ❗❗❗



Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "Resepi Kebab Simple Dari Dapur Ciksu "

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF