Tudung kanak-kanak


RESEPI NUGGET AYAM HOMEMADE

Jalan jalan di facebook, terjumpa ni.. resepi nugget ayam.. 

Ciksu sokmo buat tapi bukan style kukus.. ini style Ciksu dok buat untuk Raniaku sayang.. RESEPI NUGGET AYAM

sekarang jom tengok style sis ni buat nugget ayam..

Ciksu simpan di blog sendiri.. senang nak cari dan rujuk.. semoga perkongsian resepi ni membantu ibu² di rumah sediakan makanan terbaik untuk anak²⤵⤵

Lepas ni leh la buat sendiri.. Bila dh cuba buat sendiri senang je..bebas dr bahan pengawet, meh akak tunjuk bahan & caranye.. Sukatan ikut banyak mana,  InShaAllah jadinyee..

Ayam bahagian daging - cincang 
Lobak merah 1 batang kecil - parut halus
Bawang putih 3 ulas - parut halus
Telur 1 biji
Roti sandwich 3 keping - potong dadu
Garam & air sedikit

Blend semua bahan kt atas tu lps tu tuang dlm bekas tahan panas &..kukus shg masak
Biarkan sejuk, potong  ikut suke.. & mcm biasa celup telur & golekkan ke serbuk roti..
Lps tu ikut suka la nk goreng makan terus atau frozee kan.

*kukus 20 minit 







kredit to: NORLAILA SUBARI

3 Comments

  1. Nampak sedap... nt boleh cuba kan..hehe

    https://byshaz.blogspot.my/2018/03/a-sfrnfzl-giveaway.html

    ReplyDelete
  2. Waaa.. sng je rupanya eh ciksu. Tp tu la, rajin dgn tak rajin je kn membuat nya.

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin