KUIH KASWI YANG SEDAP WALAUPON RUPANYA TAK MENARIK...

Salam 2 Ramadhan.. alhamdulillah.. berakhir dengan jayanya.. semoga hari-hari mendatang dipermudahkan hendakNya aamiin.... 

dapat juga siapkan menu berbuka hari ni.. hihihi. masak sesimple yang boleh.. apa yang pasti kuih tradisional pasti ada.. 


hari ni menu nasi.. 

bergulaikan ikan mahi campur bendi.. 
jangan ditanya apa jenis ikan tu.. yang iolls tau ianya sejenis ikan yang panjanggggg 😂😂
buat juga tempe celup tepung cicah sambai kicap... mmmmm dapnya.. nyum nyum nyum.. 

untuk desert.. 

buatkan kuih kaswi/ kasui.. 
barang tak cukup tapi gigih juga nak buat kuih.. gula merah tak ada.. guna gula melaka je.. 

ikutkan hari ni buat kuih buah melaka.. cari daun pandan kat pasar jerteh.. tapi semuanya habis.. nak buat buah melaka warna putih macam tak comel.. tak cantik jeee.


🌺Menu Berbuka

🌺2 ramadhan, 1439H
🌺18 May, 2018


KUIH KASWI
walaupon warnanya tidak semengah mana tapi rasanya bagi anak tekak ciksu okje.. 

lembut tu ada dah.. 
manisnya masih boleh diterima.. 
ikutkan kuih kaswi memang manis.. 


BANCUHAN TEPUNG
ikutkan nak dapatkan warna kuih kaswi yang cantik, gunalah gula merah.. memandangkan iolls kehabisan stok gula merah makanya iolls guna ajelah gula melaka.. ada pon ngam² 2 ketul gula melaka + 1 cawan gula putih.. 

Resepi kuih kaswi ada di SINI 


BUAH PELAM SALA.. 
ini hasil tanaman ayah di kampung.. adik datang sini.. bawakan untuk anak menakan kesayangan tok wan.. kemain banyak Rania makan pelam ni.. sedap, manis, masam, lemak.. cukup rasa.. semua ada.. hihi.. 

dok ingat nak buat mango shake esok lusa.. letak eskerim vanila.. mmm, dapnya.. yummy.. yummy.. tunggu 2,3 biji lagi masak.. bagi banyak sikit, kan!!! 


sedap baq hang 

MENU UTAMA


Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "KUIH KASWI YANG SEDAP WALAUPON RUPANYA TAK MENARIK... "

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF