Tudung kanak-kanak


7 SYAWAL 1439H BALIK JERTEH, TERENGGANU

7 SYAWAL 1439H

Hari ni tak pi mana dah.. siap-siap nak balik teratak je. sat je cuti seminggu. tak dan nak puaih. cuti seminggu bahagi dua kampung. dapatlah sorang sikit. jadilah. nasiblah laki bini sama-sama dok utara Κ••ο»Œ•Κ” 


Sarapan pagi yang sedap tapi mengantuk πŸ˜‚


Berkali-kali tambah tapi still rasa macam tak puas makan. siap tapau habuan makan di hentian nanti.. 

Rutin setiap kali nak balik ke teratak, cuba makan sepuas-puasnya air tangan mak. nanti rindu rinduan.. 



🍚 Nasi Lemak
🍽 Sambal Ikan Bilis
🍽 Udang Goreng Kunyit 

🍚 Nasi Putih

🍽 Gulai Ikan 
🍽 Ikan Goreng 
🍽 Ulam Petai 

Memandangkan balik Kedah selepas hari raya makanya tiadalah gambar cantik berbaju raya.. ini apa yang ada ajelah.. janji ado, kan!! πŸ˜„


Adik no 4..

nak pergi kenduri.. 
cepat cepat ajak bergambar.. 



Adik no 3..
nak pergi kerja.. 
pon cepat-cepat ajak bergambar kenangan.. 



Dah siap.. kahkahkah
selfie sedas sebelum sarapan.. 



MAK AYAH CIKSU 
Rania cucu sulung sebelah Kedah.. 
sensorang dia je lah.. 
belum ada sepupu sepapat.. sebab adik-adik ummi semuanya belum nikah.. 
bujang tang tang lagi haaa.. 
tahun bila nak ada kenduri kahwin di Kedah lagi pon tak tahulah.. 



Sebelah kiri adik bongsu.. 
sebelah kanan arwah adik no 2..
tahun ni tahun ke enam beraya tanpa arwah.. kisah arwah ada ciksu selitkan dalam entry tahun 2012..

Al-fatihah.. 

rindu serindu rindunya 😘

Rindu pada yang tiada hanya Allah Maha Mengetahui.. 
semoga Allah tempatkan Mohd Fikri Bin Ahmad di kalangan orang-orang yang beriman aamiin.. 


Selamat tinggal semua. panjang umur jumpa lagi. in shaa Allah..

Hari Raya Haji nanti balik pulak (•Ο‰•)

#airtanganmak 

#dilemaanakperantau
#teamrayakedah 
#ciksuraya2018
#familyciksu

0 Comments