Tudung kanak-kanak


RESEPI KEROPOK LEKOR VIRAL MI SEGERA

Hari ni kita layan KEROPOK LEKOR MI SEGERA.

Ada rasa keropok lekor tapi tak ada rasa ikan. Tapi tak ada rasa megi jugak.

Hahahaha. acaner tu.. ?? Nak tau apa rasanya.. hampa try lah sendiri 🙊Sonang sangat haaaa.. 

Sedap. Ranggup. Kena makan time panas-panas. Baru best. Kalau lelama, sejuk.. 


Bahagian dalam.. sekali hadap je sebungkus mi segera sedap tu. makan sensorang, tak boleh share dengan Raniaku sayang  sebab mi segera, kan!! memang tak bagi Rania makan mi segera. In shaa Allah untuk Rania nanti ummi buatkan keropok lekor ikan.. hihihi


Bahan Utama:
Mi Segera Sedap 1 bungkus
Telur 1 biji
Garam sesedap rasa
Tepung Ubi 6SB
Tepung Gandum 2SB
*tepung pepandai adjust time menguli.. ciksu lebihkan tepung ubi sesambil uli tu sebab masih melekat di jari jemari.. adjust sampai rasa selesa.. 


Caranya:

Rebus Mi Segera.. 
Toskan.. 

 Masukkan dalam pengisar + serbuk perasa + garam sesedap rasa + telur
Kisar sampai sebati/ hancur..

Masukkan dalam bekas.. 
Satukan tepung gandum dan tepung ubi.. 
Uli sampai tak melekat di jari jemari.. 

Hasil selepas diuli.. 
Tak melekat di tangan.. 

Bahagi-bahagi ikut sama banyak.. 
Gelek-gelek..
ikutlah nak panjang ka pendek..
apa ada hal.. 
asalkan ada rupe bentuk keropok lekor.. gituu

Didihkan air, rebus

Biarkan timbul baru diangkat 

Walaweh.. cantik sangat.. ekekeke.. 
tos sampai kering airnya.. 

Potonglah ikut suka-suka hati.. asalkan ada bentuk hiks. 


Yeay! Yeay! berjaya.. 
masa dok menggentel tadi tapi redho je haa.. 
kerisauanlah juga, kan!! 
Nampak memang senang.. acu try buat sendiri baru tau.. time menguli tepungnya asyik melekat jek di  jari jemari.. 

Thank You Kakak Gojes Zuraita Mohd Anua share resepi KEROPOK LEKOR MAGGIE / KEROPOK LEKOR MI SEGERA 👍👍

ok AYA... ciksu dah try.. berapa bintang mau bagi nih 😂😂

#daridapurciksu
#keropoklekor
#keropoklekorviral
#keropoklekormaggie
#keropoklekormisegera

3 Comments

  1. waaaaaa best ni..boleh dicuba.....fuhhhh..terima kasih share ilmu...

    ReplyDelete
  2. Wahhh Ciksu dah cuba ya.. Tos tak berani cuba, takut tak jadi. Hihi

    ReplyDelete
  3. wah... rare ni :)
    tq again for sharing another ohsem resepi.

    ReplyDelete




Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa

Allahumma aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin